נתניהו: "למרות יציאת ארה"ב – אנו פועלים נגד איראן בתקיפות וברציפות"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "למרות יציאת ארה"ב – אנו פועלים נגד איראן בתקיפות וברציפות"

    המערכה השקטה: ראש הממשלה נאם בטקס 'חיל האוויר' והתייחס לאיומים מצפון: "אנו נגדע כל איום בתחילתו" וחשף: "יש לנו יכולות שאין בכל העולם, נוכל לפגוע בכל מטרה" | הרמטכ"ל גדי אייזנקוט אמר בטקס: "זרוע האוויר והחלל עוצמתית ובעלת יכולות תכנון וביצוע יוצאות דופן"

    ראש הממשלה בטקס צילום: פלאש 90
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע התקיפה של חיל האוויר, אמש בסוריה כנגד מטרות איראניות ושל אירגון חיזבאללה,  השתתפו היום (רביעי) ראש הממשלה נתניהו, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ומפקד חיל האוויר עמיקם נורקין בטקס סיום קורס טיס בבסיס חצרים, במהלך הטקס נאם נתניהו וערך כעין נאום פרידה מהרמטכ"ל גדי אייזנקוט ודיבר על השינויים וההתפתחות הצבאית של ישראל בשנים האחרונות. והתייחס לסיכול בניית תשתית איראנית בסוריה.

    דברי ראש הממשלה נתניהו: "זו ההזדמנות להודות לאיזנקוט על עשרות שנות שירות בצה"ל ועל ארבע שנות שירות כרמטכ"ל למען ביטחון ישראל. בערבים אני ממתין ליד הטלפון האדום לשמוע מהמזכיר הצבאי שהמשימה בוצעה בהצלחה ושכוחותינו חזרו הביתה בשלום", סיפר נתניהו על הזמן הדרמטי במהלך ביצוע המשימות הצבאיות.

    נתניהו התייחס לכוח המכריע המצוי בידי חיל האוויר: "חיל האוויר נמצא בשיא עוצמתו, זו זרוע אסטרטגית מובילה שיש לה השפעה מכרעת על המאזן האסטרטגי באזורנו. אנחנו מטפחים בשיטתיות ובעקביות את כוחנו בכל התחומים: ביבשה, בים, במודיעין ובסייבר. כמובן שאנחנו משחיזים ללא הרף את כוחו האדיר של חיל האוויר".

    .

    הביקור בתעשייה האווירית: "לפני כמה ימים ביקרתי במפעלי התעשייה האווירית, פגשתי שם מוחות מבריקים שמפתחים שם יכולות מדהימות שאין לאף אחד במזרח התיכון, ולחלקם אין לאף אחד אחר בעולם. זה כולל מערכות נשק, מערכות הגנה, טילים התקפיים שיכולים להגיע לכל מקום ולכל מטרה".

    פעילות אווירית חסרת תקדים: "בתולדות המזרח התיכון, מעולם לא הייתה פעילות אוויריות בהיקף כזה, כלי טיס עולים ויורדים, ממריאים ונוחתים, מגיחים לזירות קרובות וגם לזירות רחוקות. רחוקות מאוד".

    נתניהו התייחס ישירות לאיום מלבנון ומסוריה בהובלת איראן: "ההגנה על המולדת מתחילה בגדיעת איומים גדולים באיבם. איננו מוכנים להשלים עם ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה שמכוונת נגדנו, אנו פועלים נגדה בתקיפות וברציפות כולל בימים אלה".

    נתניהו חזר והדגיש ששום שינוי לא ירתיע את ישראל מלפעול: "אמרתי שלא נירתע לעשות ככל שנדרש, ובכן אנחנו נדרשים ואנחנו עושים. החלטת הנשיא טראמפ להוציא את חייליו מסוריה, לא משנה את מדיניותנו. אנחנו עומדים איתן על כל הקווים האדומים שלנו. בסוריה ובכל מקום אחר. שיתוף הפעולה המודיעיני והצבאי שלנו עם ארה"ב חזק יותר מאי פעם".

    .

    אחריו עלה הרמטכ"ל גדי אייזנקוט לנאום: "פעלנו להשגת יעדים אסטרטגיים חשובים ורשמנו הישגים רבי חשיבות, שהביאו לסיכול מאמצי ההתחמשות וההתבוססות האיראנית ולבלימת יכולת המנהור של חזבאללה".

    עוד הוסיף אייזנקוט: "כל פגיעה בריבונות ישראל טופלה בחומרה והביאה לידי חיזוק ההרתעה ולפגיעה ביכולות האויב. אבקש להביע את הערכתי העמוקה לחיילי הזרוע ומפקדיה, ובפרט לעומד בראשה – מפקד חיל האוויר".

    המערכה שבין המלחמות: "במהלך השנה, זכיתי לראות אותך מוביל את החיל בחדות ובמקצועיות, הן באימונים ובשיתופי פעולה בינלאומיים ובמבצעים רגישים ומורכבים. בשנים האחרונות הפעיל צה"ל את כוחו במערכה שהתרחשה הרחק מעיני הציבור – המערכה שבין המלחמות".

    "תחילתה באיסוף מודיעין מעמיק ובשיתוף פעולה פורה, וסופה בביצוע המשימה באופן מדויק ואיכותי, בידיעה כי זרוע האוויר והחלל עוצמתית ובעלת יכולות תכנון וביצוע יוצאות דופן".

    מפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין: "בשנה האזרחית שתסתיים, פעל החיל במספר זירות ובהיקפים נרחבים. מטוסינו הגנו ותקפו, הטייסים הפגינו אומץ לב תוך שיתוף פעולה יוצא דופן עם אגף המודיעין, מנענו הקמתה של יכולת צבאית איראנית בגזרה הצפונית. זהו לא סיום הסיפור ואם נידרש לכך נפעל באותה הנחישות".

    . .

     



    0 תגובות